niedziela, 26 stycznia 2020

Ogród Dalii W Hamburgu

Dzisiaj chciałam Was zabrać na wycieczkę do Ogrodu Dalii. Byłam w Hamburgu kilkakrotnie, ale dopiero za ostatnim razem dowiedziałam się, że całkiem blisko, jakieś dwa km od miejsca gdzie pracowałam znajduje się piękny ogród Dalii. Był to zresztą ostatni dzwonek, jako że zaczął się  już październik, ale zdążyłam i dzielę się fotkami, które zrobiłam.  
Ogród ma 15000 m kw i obsadzony jest 11000 tysiącami dalii w ponad 600 odmianach. Otwarty jest od połowy lipca do końca października, od godziny 8.00 do zmierzchu. 



Ogród powstał w 1920 roku, ale w dzisiejszej formie egzystuje od 1932 r. Wejście do niego jest bezpłatne.

Na zdjęciu powyżej ogród znajduje się na górze po lewej stronie, nad stadionem.

Podłużny obszar w kolorze różowym na planie to właśnie ogród  Dalii. Znajduje się on na obrzeżach dużego terenu rekreacyjno-sportowego. 











 














Myślę, że spacer, nawet wirtualny, był miłą odskocznią  dla oka w te szare, bezśnieżne zimowe dni.
Pozdrawiam serdecznie
Anula


2 komentarze:

Maria z Pogórza Przemyskiego pisze...

Odwiedziłabym, lubię takie miejsca;-)
Aż szkoda, że są takie delikatne i mróz niszczy ich urodę; podejrzewam, że zima tam łagodniejsza i nie muszą wykopywać co roku karp, wystarczy dobrze okryć, żeby nie przemarzły. Pozdrawiam serdecznie.

Anula pisze...

Witam Marysiu,
Tam rzeczywiście zima dużo łagodniejsza, więc okrycie jakimiś matami pewnie wystarcza, bo jak nie to co roku byłaby to tytaniczna praca i to dwa razy. Serdecznie pozdrawiam.