wtorek, 7 maja 2013

Czarny las - Schwarzwald



Wróciłam i pora by chwycić za pióro, ale tak dużo wrażeń, że nie wiem od czego zacząć. Właściwie to pióro trzymałam przez cały pobyt prowadząc dziennik. W ciągu miesiąca zobaczyłam więcej niż przez ostatnie parę lat może dlatego po powrocie wydawało mi się że, nie było mnie znacznie dłużej. Dzięki pracy męża mogłam podróżować po Badenii-Wirtembergii  i niemal codziennie poznawać nowe miejsca. Jest to region głównie rolniczy nad którym góruje  masyw górski Schwarzwald - Czarny Las. Najwyższe szczyty wznoszą się do wysokości  1493 m. Schwarzwald choć wydawałoby się trudny do zasiedlenia jest bardzo gęsto zaludniony. Malownicze miasteczka w większości uzdrowiskowe i wypoczynkowe zajmujące liczne doliny i zbocza do wysokości  1265 m n.p.m. i stanowią łącznie z masywem górskim dużą atrakcję turystyczną. Pokonywaniu górskich serpentyn towarzyszyło oglądanie wspaniałych widoków , ale także znaczne podniesienie adrenaliny. Podziw wzbudzała też gęsta sieć bardzo dobrych dróg prowadzących niemal na szczyty. 

Tą drogę nazwałam sobie Górskie Wrota, przejeżdża się niemal szczeliną górską
zdjęcia robiłam kilkakrotnie, ale z samochodu, nie można się w tym miejscu zatrzymać



Śnieżyca w kwietniu nie należy do rzadkości




Wysoko w górach śnieg długo się nie poddaje

Panorama z góry, niestety nieco zamglona


Miejscowość St. Peter - Klasztor

Do św. Piotra, jak przystało, jedzie się wysoko :) na wysokość 716 m n.p.m

Inne fotki z górskich miejscowości





W najbliższym czasie zapewne jeszcze wiele razy będę powracać wspomnieniami do Schwarzwaldu i okolic, podzielę się też tym co wzbudziło moje szczególne zainteresowanie, co zdumienie, a co zachwyt.
Do miłego.


Bardzo lubiłam fotografować zegary. W każdej miejscowości, nawet malutkiej była wieża z zegarem, często kościelna. I wszystkie zegary dobrze wskazywały czas!
Tutaj zegar ma dodatkowego stróża :)





7 komentarzy:

Unknown pisze...

Przywołałas miłe wspomnienia sprzed wielu lat. Byłam w tamtych okolicach jako...15-latka:-)))
Pozdrawiam serdecznie!
Asia

Aleksandra Stolarczyk pisze...

Nigdy tam nie byłam - dzięki za umożliwienie tej ciekawej podróży:)

Svarta pisze...

:) Super ! A stróż ma stróża, bo kolo gniazda widzę chyba kamerę :)

weszynoska pisze...

Piękna podróż :) Pozdrowienia zza tez pięknej miedzy :)

Anula pisze...

Asia i Wojtek
Miło mi, że moja relacja przywołała wspomnienia.
Olqa
Ja również dziękuję za zainteresowanie i zapraszam do czytania kolejnych odcinków z podróży :)

Anula pisze...

Svarta
Tak też mi się wydawało, że koło gniazda zainstalowano kamerę.

Anula pisze...

Węszynoska

Zgadzam się z Tobą całkowicie. U nas też jest pięknie, tylko żyć ciężko.
Pozdrawiam serdecznie.